Verzenden en retourneren

We proberen bestellingen dagelijks in te pakken en te verzenden, met uitzondering van zondagen en feestdagen. Heb je een vraag over de verzending? Stuur dan een e-mail naar info@littledepartmentstore.nl.

Little Department Store probeert je bestelling nog dezelfde dag of in ieder geval binnen twee werkdagen te versturen. Tijdens drukke periodes, zoals de uitverkoopperiode, kan het iets langer duren voordat je bestelling wordt verstuurd.

Pakketten worden bezorgd door PostNL. Een track & trace code zal per e-mail worden gestuurd naar het e-mailadres waarmee de bestelling is gedaan. Zodra je pakket is verzonden, kan het 1- 2 werkdagen duren voordat het is bezorgd (binnen Nederland). Voor internationale bestellingen kan het een aantal dagen langer duren.

Let op: PostNL heeft het momenteel erg druk! Sommige pakketten worden met vertraging bezorgd. Heb je je pakketje nog niet ontvangen? Heb nog even geduld en houd de track & trace in de gaten. In de meeste gevallen wordt het gewoon bezorgd. 

Voor de bezorging werken we samen met  My Parcel, die ons helpt ervoor te zorgen dat jouw pakket zo snel mogelijk wordt bezorgd en ons ondersteunt in de kleine kans dat er iets mis gaat bij de bezorging.

Duurzaam verzenden

We proberen zo duurzaam mogelijk te verzenden!

Duurzaam verpakkingsmateriaal

Dat betekent dat we duurzame verpakkingen gebruiken van gerecycled of FSC karton. Ook hergebruiken we dozen die er nog netjes uitzien. Wist je dat jij ons hierbij kunt helpen? Maak verzenddozen altijd voorzichtig open. Mocht je iets retour sturen naar ons: gebruik niet teveel tape om de doos dicht te plakken (en bijvoorbeeld geen ducttape!). Zo kunnen we de doos daarna nog een keer gebruiken! Wel zo duurzaam, toch?

Passende verpakkingen

We gebruiken zoveel mogelijk passende verpakkingen. Wist je dat de helft van alle verzonden verpakkingen te groot is? Hierdoor wordt veel loze ruimte vervoerd. Er passen minder pakketten in een busje, waardoor er meer bestelbusjes nodig zijn. Hierdoor wordt er meer CO2 uitgestoten om bestellingen op te halen en te bezorgen.

Wat bedragen de verzendkosten?

Gratis bezorging binnen Nederland

Bij bestellingen boven de 50 euro rekenen wij geen verzendkosten.
Bij bestellingen onder de 50 euro bedragen de verzendkosten 3,95.

Gratis wereldwijde bezorging

Gratis verzending voor bestellingen boven 100 euro vanuit Belgie, Luxemburg en Duitsland.

Voor alle wereldwijde bestellingen boven de 300 euro bieden we gratis verzending.

Verzendkosten met track & trace

  • Nederland – 3,95 euro. Wij bepalen of het pakketje als brievenbuspakket of als pakket wordt verzonden. Bestellingen vanaf € 50,00 worden gratis verzonden. 
  • Belgie, Luxemburg en Duitsland – 9 euro. Bestellingen vanaf € 100,00 worden gratis verzonden. 
  • Denemarken, Frankrijk, Italie, Oostenrijk, Slowakije, Spanje, Tsjechie, Verenigd Koninkrijk – 10 euro. Bestellingen vanaf € 150,00 worden gratis verzonden. 
  • Finland, Hongarije, Polen, Portugal, Ierland, Slovenie, Zweden – 18 euro Bestellingen vanaf € 100,00 worden gratis verzonden. 
  • Bulgarije, Estland, Griekenland, Romenie – 25 euro
  • Rest van de wereld – 30 euro

Kan ik een product retourneren?

Natuurlijk! Je kunt (een deel van) je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. 

Stuur vóór het retour sturen een e-mail naar info@littledepartmentstore.nl en vermeld in de e-mail het volgende:
– naam
– ordernummer
– product
– reden van retour

Zodra wij je e-mail hebben ontvangen sturen wij een bevestiging per e-mail.

Nadat de bevestiging is ontvangen kunnen de ongebruikte artikelen (samen met de pakbon) worden opgestuurd naar:
Little Department Store
tav Retouren
Kleiweg 97a
3051GK Rotterdam

Indien een product wordt geretourneerd, dien je binnen 4 werkdagen een e-mail te sturen info@littledepartmentstore.nl. Het te retourneren item, dient binnen 14 dagen na ontvangst te worden teruggestuurd. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. Je ontvangt de terugbetaling binnen 14 dagen.

Let daarbij op het volgende:

  • De te retourneren producten dienen in perfecte staat te zijn, met de labels bevestigd. Er mogen geen sporen zijn van dragen of wassen en het mag niet in de buurt van huisdieren zijn bewaard. Wanneer Little Department Store een product geretourneerd krijgt met een van deze kenmerken, behoudt zij zich het recht voor het product te retourneren en het aankoopbedrag niet terug te betalen.
  • Na 14 dagen gaat Little Department Store er vanuit dat de klant de bestelling heeft geaccepteerd.
  • Zonder pakbon kan de retournering of ruiling niet worden afgehandeld.
  • Verzendkosten voor het retourneren van producten zijn voor rekening van de klant. Little Department Store adviseert je te verzenden met track & trace.
  • Little Department Store is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies tijdens de retourzending.
  • Je kunt ook altijd kosteloos retourneren en ruilen in onze winkel in Rotterdam!

* Voor afgeprijsde artikelen geldt een retourtermijn van 8 dagen. Bij het retourneren van producten gekocht tijdens de uitverkoop in onze winkel, ontvang je van ons een tegoedbon ter waarde van het geretourneerde bedrag. Deze tegoedbon is onbeperkt geldig. 
* Voor afgeprijsde artikelen gekocht met stapelkorting geldt dat wanneer een aankoop deels wordt geretourneerd, en hierdoor het aantal overgebleven artikelen minder is dan nodig voor de ontvangen korting, het kortingspercentage opnieuw wordt berekend. 

Wat zijn de kosten voor retourneren?

De kosten voor retourzending zijn voor rekening van de klant. Dit geldt zowel voor retourneren als ruilen. Little Department Store adviseert met track & trace te verzenden.

Indien een deel van de bestelling geretourneerd wordt, waardoor de waarde van de items die worden gehouden onder de gratis verzenden grens komt, worden de verzendkosten verrekend.

Ruilen

Wil je een product ruilen? Stuur een e-mail info@littledepartmentstore.nl om je ruiling aan te melden. Bestel het nieuwe product vast in onze webshop, dan wordt het meteen opgestuurd.