Verzenden en retourneren

Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?

Little Department Store streeft ernaar bestellingen dagelijks in te pakken en te verzenden, met uitzondering van Nederlandse feestdagen. Heb je een vraag over de verzending? Stuur dan een e-mail naar info@littledepartmentstore.nl.

Little Department Store streeft ernaar een bestelling nog dezelfde dag of in ieder geval binnen twee werkdagen te versturen. Tijdens drukke periodes, zoals de uitverkoopperiode wanneer de uitverkoop is opgelopen tot 50% of meer korting, kan het iets langer duren voordat je bestelling wordt verstuurd.

Pakketten worden bezorgd door PostNL, en een track & trace code zal per e-mail worden gestuurd naar het e-mail adres waarmee de bestelling is gedaan. Zodra je pakket is verzonden, kan het 1- 2 werkdagen duren voordat het is bezorgd (binnen Nederland). Voor internationale bestellingen kan het een aantal dagen langer duren.

Voor de bezorging werken we samen met logistiek My Parcel, die ons helpt ervoor te zorgen dat jouw pakket zo snel mogelijk wordt bezorgd en ons ondersteunt in de kleine kans dat er iets mis gaat bij de bezorging.

Wat bedragen de verzendkosten?

Gratis bezorging binnen Nederland

Bestellingen boven 100 euro worden binnen Nederland gratis bezorgd.

Gratis wereldwijde bezorging

Wereldwijd kun je kiezen voor de optie ‘Free Shipping’. We sturen het pakket dan op de meeste goedkope manier naar je toe, zonder track & trace. Bij deze verzendcode is de koper zelf verantwoordelijk voor schade of verlies tijdens de verzending.  Deze methode bieden we niet tijdens de uitverkoopperiode.

Gratis track & trace bezorging

Voor alle wereldwijde bestellingen boven de 250 euro bieden we gratis verzending.

Verzendkosten met track & trace

  • Nederland – 4.95 euro. Wij bepalen of het pakketje als brievenbuspakket of als pakket wordt verzonden. In elk geval zul je een track & trace code ontvangen.
  • Belgie, Luxemburg en Duitsland – 9 euro.
  • Denemarken, Frankrijk, Italie, Oostenrijk, Slowakijke, Spanje, Tsjechie, Verenigd Koninkrijk – 14 euro.
  • Finland, Hongarije, Polen, Portugal, Ierland, Slovenie, Zweden – 18 euro
  • Bulgarije, Estland, Griekenland, Romenie – 25 euro
  • Rest van de wereld – 25 euros

 

Kan ik een product retourneren?

Natuurlijk! Alle producten kunnen worden geretourneerd*. Little Department Store betaalt het volledige aankoopbedrag terug, uitgezonderd de verzendkosten. Je ontvangt de terugbetaling binnen 14 dagen.

Indien een product wordt geretourneerd, dien je binnen 4 werkdagen een email te sturen info@littledepartmentstore.nl. Het te retourneren item, dient binnen 14 dagen na ontvangst te worden teruggestuurd. Let daarbij op het volgende:

  • De te retourneren producten dienen in perfecte staat te zijn, met de labels bevestigd. Er mogen geen sporen zijn van dragen of wassen en het mag niet in de buurt van huisdieren zijn bewaard. Wanneer Little Department Store een product geretourneerd krijgt met een van deze kenmerken, behoudt zij zich het recht voor het product te retourneren en het aankoopbedrag niet terug te betalen.
  • Na 14 dagen gaat Little Department Store er vanuit dat de klant de bestelling heeft geaccepteerd.
  • Verzendkosten voor het retourneren van producten zijn voor rekening van de klant, Little Department Store adviseert je te verzenden met track & trace.
  • Little Department Store is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies tijdens de retourzending.
  • Ruilingen vinden plaats op basis van beschikbaarheid.
  • Verkeerd verzonden producten zullen worden geruild voor hetzelfde type product of een product in dezelfde maat, op basis van beschikbaarheid. Retouren van verkeerd geleverde items dienen te geschieden binnen 30 dagen naar levering.
  • Producten dienen te worden geretourneerd aan Little Department Store, Kleiweg 97a, 3051 GK, Rotterdam.
  • Je kunt ook altijd kostenloos retourneren in onze winkel in Rotterdam!.

* Bij het retourneren van producten gekocht tijdens de uitverkoop, ontvang je van ons een tegoedbon ter waarde van het geretourneerde bedrag. Deze tegoedbon kun je zowel online in de webshop als in onze winkel in Rotterdam besteden.

Wat zijn de kosten voor retourneren?

De kosten voor retourzending zijn voor rekening van de klant. Little Department Store adviseert met track & trace te verzenden.

Shipping and Returns

When will my order be shipped?

Little Department Store tries to package and send parcels every day with the exceptions of the Dutch bank holidays. If you have any questions regarding a delivery, please send an email to info@littledepartmentstore.nl.

We attempt to send packages on the same day as ordered or within two business days. In busy periods when the sale has been increased to 50% discount or more, it may take up a little longer to send the goods.

Pakages will be delivered by PostNL, and in every case a tracking code will be issued and sent to the email address associated with the order.  Once your parcel is sent it will take 1 or 2 business day for your order to arrive if you are a Dutch customer.  For our international customers it will take a few days longer. We can unfortunately not guarantee the time it will take in order for you to receive the goods after they are shipped.

We work closely with our partner https://www.myparcel.nl/, who help us ensure that your parcels are delivered as soon as possible and will help us in the small chance that the anything goes wrong during delivery.

What are the shipping costs?

Free shipping within the Netherlands

For all orders above 100 euro we offer free shipping within the Netherlands.

Free Worldwide Shipping

World-wide you can choose for the option of ‘Free Shipping’. We will send the parcel by the cheapest possible means, without track and trace. If this shipping method is chosen the buyer is solely responsible for any damage or loss during shipping. Please note that we do not offer this option during our sale period.

Free Traced Shipping

For all orders word wide above 250 euro we offer free shipping.

Traced Shipping

  • Netherlands – 4.95 euro. We will determine whether to send the package through the letterbox or via package service. In each situation you will receive a tracking code.
  • Belgium, Luxembourg and Germany – 9 euro.
  • Denmark, France, Italy, Austria, Slovakia, Spain, Czech Republic, United Kingdom – 14 euro.
  • Finland, Hungary, Poland, Portugal, Ireland, Slovenia, Sweden – 18 euro
  • Bulgaria, Estonia, Greece, Rumania – 25 euro
  • Rest of the World – 25 euros

 

Can I return an item?

All items can be returned. At Little Department Store you will receive a full refund excluding shipping costs*. You will receive your payment within 14 days.

If an item is to be returned, an email must be sent to info@littledepartmentstore.nl within 4 working days. The returned items must be returned within 14 days from the day it was sent. Please note the following:

  • The returned goods must be in perfect condition, the labels must be attached. There must be no evidence that the garment has been worn or washed or has been kept in a place near to pets. When receiving an item that displays any of the afore mentioned characteristics, Little Department Store reserves the right to return the item and not refund the money.
  • After 14 days it is assumed that the customer has accepted the order.
  • Shipping charges on returned goods are at the customer’s expense. We advise you to provide the return shipment with a track and trace.
  • Little Department Store is not responsible for any damage, theft or loss during return shipping.
  • All exchanges are subject to availability.
  • Faulty items will be exchanged to the same type of product in the same size, subject to availability. Refunds for faulty items will be made within 30-day period following delivery.
  • Items must be returned to the Little Department Store, Kleiweg 97a, 3051 GK, Rotterdam, The Netherlands.
  • You can always return the items in our shop in Rotterdam, free of charge.

* When returning sale items, you will receive a coupon for the amount of the returned items. You can use the coupon either online or in our shop in Rotterdam.

What are the costs for returning an article?

The return costs are for the customer. We advise you to send an article using track and trace.

Pin It on Pinterest